ندای سحر

ندای سحر بازتابیست از درون من

ندای سحر

ندای سحر بازتابیست از درون من

شب نوزدهم ماه رمضان


رمضان بود و شب نوزدهم
ام کلثوم کنار پدرش
سفره گسترده به افطار على
شیر و نان و نمک آورد برش
میهمان، مظهر عدل و تقوى
میزبان، دختر نیکو سیرش
على آن مرد مناجات و نماز
چونکه افتاد به آن ها نظرش
چشمه هاى غم او جوشان شد
ریخت زان منظره اشک از بصرش
گفت: در سفره من کى دیدى
دو خورش، یا که از آن بیشترش
نمک و شیر، یکى را برگیر
بنه از بهر پدر، آن دگرش
شیر حق، عاقبت از شیر گذشت
که بشد نان و نمک، ماحضرش
حیدر از شوق شهادت، بیدار
در نظر وعدۀ پیغامبرش
که شب نوزدهم، از رمضان
رسد از باغ شهادت، ثمرش
بى قرار و نگران بود على
چون مسافر که به آخر سفرش
گاه از خانه برون می آمد
تا کى از راه رسد منتظرش
گه به صد شوق، نظر می فرمود
به سما و به نجوم و قمرش
گاه در جذبۀ معراج نماز
بیخود از خویش و جهان زیر پرش
چه خبر داشت خدایا آن شب

که على در هیجان از خبرش
ام کلثوم غمین و نگران
کاین شب تار چه دارد سحرش ؟
گشت آمادۀ رفتن حیدر
مضطرب دختر خونین جگرش
چون که از خانه برون می آمد
چفت در، بند گشود از کمرش
که مرو یا على از خانه برون
تا سحر بگذرد و این خطرش
على آن روح مناجات و نماز
شرح قرآن سخن چون شکرش
گفت با خود که کمر محکم کن
بهر مردن که عیان شد اثرش
تا که نزدیک بشد صبح وصال
مسجد کوفه بشد باز درش
على آن بندۀ تسلیم خدا
صاحب الامر قضا و قدرش
کعبه زادى که خدا دعوت کرد
بار دیگر به سراى دگرش
چون که جا در بر محراب گرفت
من چه گویم که چه آمد بسرش
کوفه لرزید ز تکبیر على
ناله برخاست ز سنگ و شجرش
فلک افشاند به سر، خاک عزا
چرخ، وا ماند ز سیر و گذرش
آه از آن دم که على غرقِ به خون
بود بر دوش شبیر و شبرش
آه از آن دم که "حسانا" زینب
چشمش افتاد به فرق پدرش
شاعر : حبیب الله چابچیان
امشب از همی دوستان گلم التماس دعای فراوان دارم و از خدا میخوام که برای همه مخصوصا دوستان عزیزم آنچه که خیر و صلاحشونه رقم بزنه انشالله

نظرات 11 + ارسال نظر
صدف شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:24 ب.ظ

التماس دعاااااااااااااااااا

بروی چشم عزیزم
شما هم برای ما دعا کنید گلم

محمدرضا یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:08 ق.ظ http://mamreza.blogsky.com

سلام
در این شب های عزیز از شما دوست خوبم التماس دعا دارم.
امیدوارم بهترین تقدیرها دراین شب های قدر برات رقم بخوره.

سلام
ممنون
محتاجیم به دعای دوستان خوبی چون شما

لیلیا دوشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:04 ق.ظ

بر روح تـمام شیعیان تیغ زدند
بر مرد ترین مرد جهان تیغ زدند..

تسلیت..

و التماس دعا فاطمه خانوم ...

خوش آمدی گلم
من هم تسلیت میگم
بروی چشم
محتاجیم به دعا

حسین دوشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:48 ق.ظ http://mhpedu.blogsky.com

سلام. دعاهاتون مستجاب و حاجاتتون برآورده باد!
واقعا جالب بود استفاده کردم.
اگه حوصله داشتین سری هم به ما بزنین ممنون میشم![گل]

سلام
ممنون
انشالله دعاهای شما هم مورد استجابت درگاه حق قرار بگیره
بروی چشم مزاحم میشیم

مسیحا دوشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:32 ب.ظ http://www.pastokhanesabz.rozblog.com/

چون نامه جرم ما به هم پیچیدند بردند به دیوان عمل سنجیدند بیش ازهمگان گناه مابود ولی ما را به محبت علی(ع)بخشیدند. با عرض تسلیت در لیالی قدر این حقیر را ازدعای خیرخویش فراموش نکنید.التماس دعا فاطمه جونم

حتما دعا میکنم دخملک گلم رو
من هم محتاج دعای شما دوستان گلم هستم

فاطمه سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:35 ق.ظ http://banoyedey22.blogfa.com/

الهی:
چه بیصدا و بی حساب میبخشی،
و ما چه حسابگرانه تسبیح و ذکر را میشماریم ،
؛شب قدر؛شب بیدار شدن است. . . ،نه بیدار ماندن . . . ،
اگر بیدار شدید،برای ما در خواب ماندگان دعا کنید. . .


شهادت امام علی (ع)تسلیت باد[گل]

ممنون
بر شما و همی عاشقان ولایت تسلیت باد

سهراب غفاری سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:17 ب.ظ http://math91.blogsky.com

ایام شهادت امام عدالت



چون نامه جرم ما به هم پیچیدند


بردند به دیوان عمل سنجیدند


بیش ازهمگان گناه مابود ولی
ما را به محبت علی (ع) بخشیدند

ممنون از حضورتون استاد

علی کاظمیان سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:49 ب.ظ http://saba1359.blogsky.com/

سلام خواهر عزیزم
منم تویه این شبهای عزیز از شما التماس دعا دارم ...راستی چند روزه که نیستی اگه ماه رمضان نبود یقین میگفتم یا مشهد رفتی یا قم زیارت...
شاد باشی و سلامت

سلام برادر گرامی
بروی چشم . محتاجیم به دعا
شرمنده چند روز حسابی سرم شلوغ بود بخاطر مهمون داری
انشالله قسمت همی آرزومندان بشه زیارت بامعرفت کریمه اهل بیت و برادر بزرگوارشون

مامان ثریا سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:05 ب.ظ http://ninigolema.niniweblog.com

سلام دوست- خوبم ؟ خوبی؟ روزه و نمازتون قبول ... تو این شبها من و دخترم رو هم دعا کنید ...

سلام عزیز دلم
انشالله همیشه خوب باشی نازنین
روزه و نماز شما هم قبول باشه انشالله
الهی من قربون دخملکتون برم
بروی چشم همشهری

محمدرضا سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:31 ب.ظ http://mamreza.blogsky.com

سلام
شهادت امام علی علیه السلام تسلیت
امیدوارم منو از دعای خیرتون فراموش نکرده باشید

سلام
بر همی عاشقان ولایت تسلیت باد
من همی دوستان گلم رو دعا کردم مخصوصا شما رو
انشالله خیر دنیا و آخرت نصیبتون بشه

علی سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:35 ب.ظ http://rendanemoghan.blogsky.com/

سلاااااااااام فاطمه خانم گل
طاعات قبول.خوبی شما؟
ما اومدیم گفتیم خدمت برسیم.
در کنار امام مهربانی ب یادتون فراوان بودیم

سلااااااااام مشهدی علی
طاعات شما هم قبول
ممنون
خوش آمدی جانم
خیلی خیلی ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد