ندای سحر

ندای سحر بازتابیست از درون من

ندای سحر

ندای سحر بازتابیست از درون من

کرمهای ابریشم من و مورچه ها

در عالم بچگی عاشق این بودم چند تا حیوون داشته باشم و ازشون نگهداری کنم

همیشه هم یه دونه حیوون کوچولو داشتم مثل گربه ، کبوتر ، ماهی  ، جوجه....هر چند مامانم اصلا از این کار من خوشش نمیومد

یه روز تصمیم گرفتم چند تا کرم ابریشم داشته باشم یکی از دوستام کرم ابریشم داشت 4 ، 5 تا از اونا رو داد به من ( خیلی کوچولو و خوشگل بودن ) 

من ازش پرسیدم اینا چی می خورن گفت : برگ درخت توت

خدا رو شکر تو شهر من درخت توت فراون بود و هست

خلاصه چه دردسرتون بدم من این کرما رو آوردم و گذاشتم تو یه جعبه شیرینی و بردمشون تو زیر زمین خونمون قایمش کردم چون پدرخدابیامرزم از کرما اصلا خوشش نمیومد

کرمای خوشگل من گرسنشون شده بود من هم که نمیتونستم برم تو خیابون از درخت توت براشون برگ بچینم 

یه فکری کردم و به چند تا از پسرای کوچمون گفتم که برن برام برگ توت بچینند و در عوضش من بهشون اجازه میدم که کرمای ابریشم منو نگاه کنند

بنده های خدا می رفتن برام برگ توت میآوردن (اینجا جا داره از همشون بابت زحمتی که کشیدن تشکر کنم )

خلاصه کرمهای ابریشم بعد چند روز رفتن تو پیله و تبدیل شدن به پروانه های سفید و خوشگل

بعداز تخم گذاشتن..... 

من تخمها رو ریختم تو یه قوطی کبریت نگه داشتم تا سال بعد تبدیل بشن به کرم ابریشم

چشمتون روز بد نبینه 

چند روزبعد رفتم سراغ تخمها دیدم مورچه هاصف کشیدن و همی تخمها رو دارن می برن تو لونشون تا سرسیاه زمستون از تخمهای نازنین کرم ابریشم من میل کنند ( نوش جونشون )

و من سال بعد دوباره مجبور شدم از دوستم چند تا کرم ابریشم بگیرم ولی این دفعه پدر خدا بیامرزم کرمها رو دید و ریخت بیرون (ظاهرا بنده هیچ شانسی در نگهداری این موجودات زیبا ندارم )

اگه بشه میخوام برای سومین بار امتحان کنم

البته اگه دخملا و آقای همسر حرفی نداشته باشند ( انشالله که موافقت میکنند )


نظرات 10 + ارسال نظر
DR ELI دوشنبه 25 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:57 ق.ظ

حالم بهم می خوره از هر چی جک و جونورررررررررررر مادررررر مننننننن!
(این نظر اولین عضو خانواده!)

واقعا که ، دخمله خوبی مثل تو که نباید مخالفت کنه
تو که میدونی من چقدر دوست دارم به قول تو جک و جونوررررررر داشته باشم
خوب حالا من چیکار کنم با این علاقه بیش از حد به جک و جونوررررر؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خواهشا جواب بدید دکتر الی عزیزم
میبینی مامانی چند تا قلب خوشگل برات زده ، بگو باشه

فائزه دوشنبه 25 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:58 ق.ظ

دیگه همین مونده پای کرم تو خونمون باز بشه!
البته اگر روزی با درخواست های من مبنی بر نگهداری همستر و خرگوش و سنجاب موافقت شد منم شایددددد! (دقت کن که شاید نه حتماً) در این زمینه مساعدتی بس اندک کنم

فائزه جون تو هم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حالا که اینطور شد من هم مخالفم با هرچی سنجاب و همستر و خرگوش وووووووو........خوب شد
مگه اینجا باغ وحشه

محمدرضا دوشنبه 25 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:13 ق.ظ http://mamreza.blogsky.com

سلام.
خاطره زیبایی بودا.
کر مها پروانه شدن رفتن....

سلام
ممنون
کرمها بعد از پروانه شدن نمیتون پرواز کنند بعد از تخم گذاری میمیرن
متاسفانه

فاطمه دوشنبه 25 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:28 ب.ظ http://www.banoyedey22.blogfa.com

[گل]

سلام فاطمه ی عزیز
روز خوش داستان جالبی بود من به جای تو باشم ناامید
نمی شم دوباره امتحان میکنم .
در پناه خدا ایام به کام[گل]
********


"ماندگارترین نوا ، آهنگ مهربانی است ."

"زیبایی در مهربانی است ."

"مهر و مهربانی درخشش باورهای پاک درون آدمیان است ."


"مهری ماندگار می ماند که در آن ادب و برخورد درست هویدا باشد ."

حکیم ارد بزرگ
[گل][بدرود]

سلام عزیز دلم
نمیدونم چه حکمتی داره وقتی اسم شما رو تو کامنتام میبینم اینقدر خوشحال میشم
عزیزم میخوام امتحان کنم ولی تو شورای خانواده داره طرح من رد میشه
ولی بنده مقاومت میکنم

علی دوشنبه 25 دی‌ماه سال 1391 ساعت 03:37 ب.ظ http://saba1359.blogsky.com/

سلام دوست عزیز
چه حکایتی شده ولی تا ۳ نشه بازی نشه منم حیوون دوست دارم ولی لز حانواده سگها بیشتر خوشم میاد ...
امیدوارم که امسال دیگه همه باهات همکاری کنن...
شاد باشی و سلامت

سلام بر شما
من هم می گم تا 3 نشه بازی نشه
اما من از سگ خیلی می ترسم
دخملا همکاری نمیکنند با همسری میشه کنار اومد با دخملا......

مریم دوشنبه 25 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:02 ب.ظ

سلام فاطمه خانم .به حرف دخترات گوش کن .راستی شعله زرد خوشمزه ای بود ممنون

سلام مریم خانم عزیزم
گلم ما با هم فقط یک دیوار فاصله داریم و باید تو نت از هم سراغ بگیریم
جونم آیدیتو برام بذار گاهی با هم یک چت مختصر داشته باشیم تلفنی که نمیشه شما رو پیدا کرد (اینجوری ارزونتر هم میافته )
شعله زرد هم نوش جونتون
راستی جونم شما که من رو خوب میشناسی من تا حالا به حرف کی گوش کردم آخه

Mr PACT سه‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:38 ق.ظ http://misaghetanha.blogsky.com

چه خانواده باحالی هستید. انشالله که همیشه خوش باشید.
دخترتون راست میگه دیگه! چطور شما نمیذارید ایشون حیوونی که دوست داره رو نگهداره بعد خودتون میخواید نگهدارید؟! همه مامان باباها همینطورن؟؟؟!!!

ممنون گلم
شما بچه ها همیشه از همدیگه طرفداری میکنید
عزیزم کامنتتو برا دخملم خوندم خوشحال شد که جنابعالی ازش طرفداری کردید
خدایش من مامان خوبیم

فاطمه سه‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:01 ق.ظ http://www.banoyedey22.blogfa.com

سلام فاطمه جان
نیمه شبت بخیر
لحظه هایت مملو از شادی
خانمی آپم
منتظر حضور سبزت و نظرت گلم.
در پناه حق

سلام جونم
جدی نیمه شب شد !!!
بروی چشم مزاحم میشم
شما هم سربلند باشید و شاد

آرشید سه‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:51 ق.ظ http://arshid.blogsky.com/

سلام
و سپاس خدایی را که بشر را تنها نیافرید ...

ممنون از این مطلب خاطره انگیز و زیبا ...
همه ی ما این دوران زیبا را به نحوی پشت سر گذاشتیم ... من هم به حیوانات خانگی خیلی علاقمند بوده و هستم .

پاینده باشید.

سلام استاد
ممنون از حضورتون
خیلی دوست دارم یه سری به قول دخملم جک و جانور نگه دارم ولی ظاهرا این عزیزان بنده رای مثبت نمیدن
به امید موافقتشون
موفق باشید و سربلند استاد

صدف چهارشنبه 27 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:06 ب.ظ http://sadaf-2668.blogsky.com

سلام آخی دلم براتون سوخت چقد تو این راه( پرورش کرم ابریشم) شکست خوردید. فعلا هم که دخملای گرامی مخالفت خودشونو ابراز کردن
منم جک و جونور دوست دارم حیف که چندشم میشه

سلام جونم
خدا رو شکر یه نفر پیدا شد من رو درک کنه
قربونت برم
من کار خودم رو انجام میدم فقط باید کرم ابریشم پیدا کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد